Vecka 28 & 29 är några av de bästa veckorna på året.

Racebussen är packad och folkracebilen lastad, check!
Fick en riktigt bra plats i depån och vi började att resa tältet direkt.
 
  
 
Det blev mycket boule spel både nyktert och på fyllan.
Tror att Carro & Max är lite på lyset, men söta är dom iaf!

 
 
Vi festade hela natten & morgonen till ungefär tio, spelade ett par kubbmatcher.
Det har blivit standard med fyllebild på Carro och Simon, ska nog göra ett bildcollage.
 

 
Riktigt sliten var jag på den där bild, ush haha.
Sitter i backen och kollar på folkrace.
 
  
 
Moster och mamma kör inte nudda mark i racebussen.
Vi åkte och handlade pizza en dag, cirka 16 pizzor/kebab haha.



Fixade ett fotstöd i folkracebilen, skönt!
Jag hade tråkigt och fick tag på en kajalpenna.
 


Vi skulle gå banan, jag missade leran men Sandra klev rakt i den, smidigt.
David däckade i vår racebuss eller gick och la sig enligt han haha.



Grabbarna hade taikon läger uppe hos sig.
Min fina folkracebil som jag blev av med på bud där nere.



Massa people, sitter och kollar folkrace.
Finaste Engla ♥ "Du och Amanda är mina folkracemammor" citerat av Engla.



Folkracefestivalen i Vimmerby är en av de bästa veckorna på hela året. Vi åkte dit redan den 8 Juli och åkte hem den 15 juli. Gemenskapen, folkrace tisdag-lördag, party som fan, vännerna och mycket mera. Det är svårt att beskriva hela veckan men den är alltid lika rolig varje år och det är andra gången jag kör Semesterracet, första gången kraschade jag ju och gjorde illa ryggen. Denna gång gick det bättre och jag hade riktigt bra starter men hamnade i alla startsmällar, men hängde på helt okej. Nästa år då jäklar ska jag vara med i toppen!

Längtar redan till 2013's Semesterrace.


Vi åkte hem ett par dagar sen drog vi ner till Motala, de har en folkracefestival också efter V-by.
Jag hade med mig Beer Pong muggar och pingisbollar, sjukt kul!
 


Vi fick bo med vår kusin Krille som hade en stuga där nere.
Så vackert längs stranden i Motala.



Lika fint på kvällen, blåste kallt vid vattnet däremot.
Vi hade sjukt kul och mysigt utanför stugan, lite vänner hade stugor bredvid.
 


Simon och Per testar våningssängen i stugan haha.
Niklas däckar i sängen efter en utgång och efterfest.
 


Sötaste Leah var i vår stuga ganska ofta, hon är en underbar liten tös.
Lisa hade gjort en fläta på mig en dag och då ville Leah också ha flätor, hon verkligen älskade dom.

När vi skulle åka hem på söndagen så var vi riktigt trötta.
Vi stannade och sov i cirka två timmar på vägen hem.
 


På folkracefestivalen i Motala så bor man ofta i stuga eller på någon camping, det är inte i närheten av banan så oftast när jag är där så är jag inte på banan varje dag. Utan man badar, chillar och tar det allmänt lugnt för man är bakis från festandet dagen innan haha. Vi var ganska dåliga i år för vi var inte på banan någon dag, vi satt utanför stugan med RaceRadio och lyssnade på folkracen istället. Det var perfekt! Förhoppningsvis hyr vi en stuga nästa år också, det var kanon.
 
Älskar folkracen och alla vänner ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Född: 7 April 1992

Status: Singellivet

Arbete: Samordnare på TSP AB.

Bor: Huvudstaden Stockholm

Intressen: Bowling, motorsport, fotografi, musik, shopping, resa & party.


Min sjukdom kommer alltid vara min svagaste och starkaste punkt. ♥

- Klicka här om du väl läsa om min föredetta största hemlighet.


• 9 Oktober; Första dagen på nya jobbet.
• 13 Oktober; Sista banracingtävlingen på Mantorp och Rhodos Reunion på kvällen.
• 24 December; Julafton
• 31 December; Nyårsafton, 2013 here I come.

• Fast anställning.
• Flytta hemifrån, egen lägenhet.
• Ny bil.
• BE kort (bil med tungt släp).
• Åka till Afrika och Australien (då har jag varit i alla kontinenter!)
• Ta banracing licens.
• Vinna en stor folkracetävling.
• Träna mycket och utvecklas i bowlingen så jag får spela i A-Laget.


RSS 2.0

    


    Kopiera med Ctrl + C

bloglovin

ÖG RT